خرید دریچه کولر

خرید دریچه کولر امروزه پس از ساخت ساختمان یکی از اقدامات اصلی است که سازندگان و مالکان ملک باید انجام دهند. اما با توجه به اینکه دریچه های بسیاری امروزه در بازار وجود دارند و قیمت دریچه کولر نیز بسیار متفاوت است؛ گاها خرید دریچه را با مشکل روبرو می نماید. به صورت کلی باید در نظر داشته باشید که هدف از خرید دریچه کولر؛ تنظیم نمودن هوا و سرمای ورودی به محیط است لذا انتخاب ابعاد مناسب و همچنین جنس آن می توان بسیار مهم و چالش برانگیز باشد. با این مقدمه در ادامه نکاتی بیان شده است که می تواند در خرید دریچه کولر به شما کمک شایانی نمایند.

خرید دریچه کولر

خرید دریچه کولر

نکاتی که باید در زمان خرید دریچه کولر بدانید:

با کمی جستجو در بازار متوجه می شوید که دریچه های موجود از لحاظ جنس در دو دسته آهنی و آلومینیومی تقسیم بندی می شوند.دریچه هایی که آهنی هستند به راحتی می توانند دبی هوای ورودی را به خوبی به کمک دمپر تنظیم نمایند. معمولا در ساخت دریچه های فوق از ورقه های آهن محکم استفاده می شود تا در برابر فشار آسیب نبینند.

اما دریچه های آلومینیومی از جنس پروفیل آلومینیومی ساخته می شوند که به نسبت دریچه های آهنی سبک وزن تر می باشند. به کمک این دریچه نیز شما می توانید میزان فشار هوای ورودی را به خوبی تنظیم نمایید و همچنین ورودی را در صورت نیاز کاملا مسدود کنید.

شاید برای شما نیز با توضیح فوق این سوال به وجود آید که قیمت دریچه کولر در کدام دسته مقرون به صرفه تر است؟ در پاسخ باید بیان نمود که با توجه به ابعاد دریچه، نیاز ساختمان و همچنین جنس مورد استفاده، قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد. به عبارت دیگر این قیمت می تواند بسیار متفاوت باشد اما نکته مهمی که وجود دارد، این موضوع می باشد که خرید دریچه کولر آلومینیومی قطعا هزینه بیشتری به نسبت دریچه های آهنی به همراه دارد. برای اینکه با کاربرد هر یک از دریچه های مذکور بیشتر آشنا شوید می توانید ویژگی های آنان را در ادامه مطالعه نمایید.

خرید دریچه کولر آلومینیومی

خرید دریچه کولر آلومینیومی

ویژگی های دریچه کولر آلومینیومی :

بی شک امروزه دریچه های آلومینیومی از پرکاربردترین دریچه های مورد استفاده هستند. در ساختار این دریچه ها از دو نوع پره استفاده شده است که انواع عمودی در جلو و موارد افقی در پشت دریچه وجود دارد. در زمان خرید دریچه کولر آلومینیومی باید در نظر داشته باشید که آنها از پروفیل های مخصوص تهیه شده اند و برای اینکه بتوانند فشار هوا را به خوبی تنظیم نمایند، دارای دمپر مخصوص می باشند. برای ساخت قاب آنها از پروفیل و برای ساخت پره ها نیز از ورقه ها به صورت پرسی استفاده شده است لذا از لحاظ مقاومت بسیار مقاوم می باشند.

اما آنچه که باعث می شود بیشتر افراد اقدام به خرید دریچه کولر آلومینیومی نمایند، مواردی است که در ادامه بیان شده است:

  • دریچه های آلومینیومی همانگونه که در بالا عنوان شد دارای پره های عمودی و افقی است، یکی از مزیت های اصلی این پره ها آن است که می توان به راحتی جهت پره های عمودی را تغییر داد. با این کار شما می توانید خروجی هوا را به راحتی به قسمت چپ یا راست محوطه هدایت نمایید.
  • پره های افقی دریچه های آلومینیومی که در بخش پشتی دریچه می باشند نیز متحرک بوده و به راحتی می توانند ورودی هوا را مسدود نمایند. البته همین پره های افقی میزان و مسیر پرتاب هوا را نیز می توانند تنظیم نمایند. این دریچه ها اغلب دارای یک دسته اهرم مانند هستند که به کمک آنان می توان جهت پره ها را کاملا تغییر داد.
  • در زمان خرید دریچه کولر آلومینیومی باید در نظر داشته باشید که این موارد در اندازه های مختلف ساخته می شوند و کیفیت ساخت و رنگ آنان بهتر از جنس های دیگر است.
  • شما می توانید از دریچه های آلومینیومی در دیوار استفاده نمایید. البته امروزه دیده می شود که از آن در سقف نیز بهره گرفته می شود. برای نصب نیز می توان با پیچ و مهره آنها را در محل خود محکم نمایید.
  • قیمت خرید دریچه کولر

    قیمت خرید دریچه کولر

    بررسی دریچه کولر آهنی:

    دریچه های آهنی نیز می توانند به صورت سقفی یا دیواری مورد استفاده قرار گیرند. اما آنچه در خصوص این دریچه ها دارای اهمیت بالا است، استفاده از ورقه های ضخیم آهنی برای ساخت است زیرا این ورقه ها دارای وزن بالایی هستند و در برابر هوا و پرتاب آن صدای اضافی تولید نمی نمایند. طبیعتا این وزن بالا در نصب کمی کار را دشوار می نماید. ویژگی های اصلی دریچه های آهنی که در زمان خرید باید به آنها توجه شود در زیر لیست شده اند:

    • دسته دمپر های دریچه های آهنی بر روی قاب فرم نصب می شود که به کمک آن می توان میزان پرتاب هوا را تنظیم نمود.
    • در ساخت دریچه های آهنی از هر طرف به میزان نیم سانتی متر هوا رها می شود که این مورد مشکل ساز نخواهد بود. البته این ویژگی امکان حرکت پره ها را آسان تر می نماید.
    • در دریچه های آهنی به نسبت سایر دریچه ها قاب نیاز به فریم بزرگ تری دارد. البته به کم پیچ های مخصوص آهن همانند دریچه های قبل به محل مورد نظر محکم می شوند.

    همانگونه که در بالا عنوان شد قیمت دریچه کولر به فاکتورهای متفاوتی بستگی دارد. برخی از این فاکتورها در زیر لیست شده اند:

    • نوع جنس دریچه
    • نوع رنگ
    • ابعاد دریچه
    • محل استفاده از دریچه

    با توجه به اینکه دریچه انتخابی شما به صورت  دو طرفه، سه طرفه یا چهار طرفه باشد، قیمت آن مختلف است. اما به صورت معمول حداقل قیمت پایه 1 میلیون تومان را باید برای دریچه ها در نظر بگیرید. البته امروزه تکنولوژی ساخت دریچه های کولر بسیار افزایش داشته که همین مورد نیز بر روی قیمت بسیار تاثیر گذاشته است. به طور مثال دریچه های خطی اسلوت، همان دریچه های آلومینیومی هستند که ریزش هوا را معادل می نمایند و قیمت بالاتری دارند یا دریچه های خطی صفر درجه می توانند هوای داخل کانال را مستقیما به بیرون پرتاب کرده که برای محیط های بزرگ کارایی بیشتر دارند، دارای قیمت متفاوتی هستند. با این توضیح لازم است تا شما در ابتدا کاربرد خود را به روشنی مشخص نمایید.

     

    نکات مهم در خصوص دریچه دیواری کولر

    دریچه دیواری کولر در واقع یک وسیله کاربردی می باشد که در مسیر کانال هوا بر روی دیوار نصب می شود تا بتواند میزان فشار هوا را کنترل نماید. دریچه دیواری کولر دارای دو نوع پره عمودی و افقی است که به کمک آن می توان جهت پرتاب هوا را تغییر داد. اما با توجه به اینکه در حال حاضر دریچه های متفاوتی در بازار وجود دارد که دارای قیمت متفاوتی هستند، از همین رو گاها خرید یک دریچه مناسب با چالش روبرو است. در این مقاله قصد داریم تا با انواع دریچه ها و ویژگی های آنان آشنا شویم.

    دریچه دیواری
    دریچه دیواری

    آشنایی با دریچه دیواری کولر :

    دریچه کولر دیواری برای کولرهای گازی و آبی با یکدیگر متفاوت هستند. از همین رو قبل از خرید باید دقیقا مشخص نمایید که برای چه کاربردی نیاز به دریچه دارید. به صورت کلی این دریچه ها در یکی از دسته های زیر دسته بندی می شوند:

    – انواع دریچه های چوبی :

    معمولا دریچه های مذکور از ورقه های MDF ساخته می شوند و بر روی آنها با CNC کار شده است تا ظاهر زیباتری داشته باشد. این دریچه ها بسیار کاربردی بوده و می توانند با توجه به نوع دکوراسیون طراحی شوند. البته یکی از نکات منفی دریچه های چوبی، مقاومت پایین آنها در برابر رطوبت است.

    – انواع دریچه های آلومینیومی :

    یکی دیگر از انواع دریچه دیواری کولر، نوع آلومینیومی است. آلومینیوم به نسبت سایر فلزها دارای مقاومت کمتری می باشد از همین رو دریچه های فوق وزن ساختمان را به طور محسوسی افزایش نمی دهند. البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که دریچه های فوق در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند و عموما با گالوانیزه روکش شده اند تا استحکام آنها بالاتر رود.

    – انواع دریچه های گالوانیزه :

    این نوع از دریچه های دیواری برای محیط هایی که میزان رطوبت در آنها بسیار کم است، مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از نقاط منفی دریچه های فوق این است که در برابر رطوبت فورا دچار زنگ زدگی می شود. لذا می توان بیان نمود که طول عمر زیادی ندارد.

    – انواع دریچه های پلاستیکی :

    یکی از بهترین و البته جدیدترین انواع دریچه دیواری کولر، نوع پلاستیکی می باشد. برای محیط های مرطوب این گزینه بسیار کارآمد است و البته طول عمر بالایی نیز دارد. به نسبت سایر انواع دریچه ها، این مورد دارای قیمت کمتری است و کاربرد بیشتری نیز دارد.

    خرید دریچه دیواری کولر
    خرید دریچه دیواری کولر

    یکی از مواردی که در خرید دریچه دیواری کولر باید به آن توجه نمایید، نوع ساختار آن است. برخی از دریچه ها به صورت خطی و برخی دیگر به صورت مشبک می باشند. در زیر با هر یک از این دریچه ها بیشتر آشنا می شوید:

    – دریچه های خطی :

    در این دریچه ها هوا به صورت خطی در داخل کانال عبور می نماید و به محیط پرتاب می شود. برای ساخت این نوع از دریچه ها لازم است تا از خطوط گریلی استفاده نمود. معمولا دریچه های فوق را از آلومینیوم می سازند و برای فریم آن عرضی بین 3 تا 5 سانتی متر در نظر می گیرند. دریچه های خطی در حال حاضر به صورت دمپردار و بدون دمپر در بازار وجود دارد. اگر بخواهید خروجی سیستم کولر خود را به چند انشعاب متصل نمایید لازم است تا از انواع دمپردار استفاده نمایید تا باد خروجی را بتوانید تنظیم کنید. در غیر این صورت انواع بدون دمپر مورد استفاده قرار می گیرد کههزینه کمتری نیز به همراه دارد.

    – دریچه های مشبک :

    دریچه دیواری کولر از نوع مشبک قادر است تا هوا به صورت تیز تری به محیط پرتاب شود. این نوع از دریچه ها دارای دو قسمت فرسم و شبکه داخلی هستند که فریم عرضی در حدود 3 تا 5 سانتی متر دارد و شبکه نیز در حدود 12 میلی متر می باشد. به کمک شبکه می توانید هوای در حال جریان را کنترل نمایید. دریچه های دیواری را اغلب از آلومینیوم می سازند تا عملکرد بهتری ارائه دهد. البته باید به این مورد نیز توجه داشت که ورقه های آلومینیوم را می توان در هر ابعادی در نظر گرفت به همین دلیل از لحاظ اندازه محدودیتی وجود ندارد.
    به صورت کلی دریچه های دیواری دارای ابعاد و انواع متفاوتی هستند از همین رو برای اینکه بتوانید بیشترین استفاده را از آنها ببرید، لازم است تا حتما کاربرد خود را مشخص کنید.

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *